Om deze functie binnen Facebook te kunnen gebruiken dien je je taalinstellingen op Engels (US) in te stellen. Dit is nodig omdat de zoekfunctie alleen werkt in de engelse taal. In deze blog in het kort de mogelijkheden van Facebook graph search.
Facebook graph search wat is het?
Als je een Facebook bedrijfspagina hebt kun je Facebook graph search gebruiken om te analyseren wie je huidige volgers zijn en wat hun interesses zijn, wat hen bezig houdt, waar ze wonen en wat voor beroep ze hebben. De volgende stap is dan om je berichtinhoud, advertenties, teksten en afbeeldingen hierop af te gaan stemmen. Op deze manier vergroot je de kans dat je je (potentiële) doelgroep bereikt omdat je hen benadert met de juiste content.
Bovendien is het ook handig om bovenstaande te weten als je gaat adverteren. Je weet dan immers welke details je kunt gebruiken zoals interesses, leeftijdscategorie en locatie. Dit vergroot de kans op een succesvolle advertentiecampagne.
Facebook graph search hoe kun je het inzetten?
Je kunt het gebruiken om:
- Vrienden van vrienden te zoeken “[Person’s Name]’s friends who are my friends”
- Foto’s te vinden gebaseerd op je interesses (“Photos of kittens”)
- Erachter te komen wat je vrienden leuk vinden “Favorite music of my friends who live in Los Angeles, California”
- Te weten met wie je nog geen vrienden bent “People who work at [companyname] and who I am not friends with”
- Je professioneel netwerk op te bouwen “People who work at [Company Name]”
- Te zoeken naar vrienden die op een specifieke plek wonen “Friends who live in [City Name]”
- Op de Facebook website te navigeren (zoek op specifieke termen, groepen, bedrijfsnamen, interesses of personen)
Hier nog een video van Mark zelf over Facebook graph search.
https://www.youtube.com/watch?v=fY1ziax3XDY#t=42
Wil je Facebook in gaan zetten voor je onderneming? Op 20 oktober geef ik een workshop over de inzet van een Facebook bedrijfspagina. Ik vertel je dan hoe je deze pagina professioneel kunt inzetten om je concurrentiepositie te verbeteren