Website irritatie. Een overzicht.
In dit blog geven we een overzicht van de meest voorkomende irritaties die bezoekers van een website wel eens ondervinden.
Hier komt de lijst:
- Te lang moeten wachten
- Hyperlinks die niet werken
- Informatie niet kunnen vinden
- Full screen vensters
- Niet functionele pop-upvensters
- Te veel banners
- De weg kwijtraken
- Ongeldige of foutieve informatie
- Eerst moeten registreren voordat er überhaupt iets te zien is
- Ongewenste intro’s
- Ongewenst achtergrondgeluid
- Veel te lange, te moeilijke of onleesbare teksten
- Onderstreepte teksten die geen hyperlink zijn
- Animaties
- Lelijke websites
Das een mooi lijstje van meer dan één website irritatie! Maar hoe kunnen we bovenstaande irritaties nu voorkomen? Pas deze eenvoudige principes toe:
- Denk vanuit de bezoeker
- Respecteer de bezoeker
- Geef geen verplichtingen
- Laat de bezoeker zelf kiezen
In een woord: Usability! Karl Gilis is een expert op usability gebied. Hier een blog van hem over usability.
Zelf nog een irritatie toe te voegen? Ga hieronder je gang!
Groeten,
Richard