Dit is een blog van Social Pepper

Social influencers in kaart brengen met media monitoring

social influencers social media

In dit blog vertel ik over Social influencers. En hoe je deze in kaart kunt brengen met een monitoring tool. In een eerder bericht heb ik al één en ander verteld over social media monitoring. Handig wanneer je meerdere social media platformen wilt bedienen. Of als je klantenservice wilt bieden via webcare. Het ultieme doel op social is natuurlijk interactie aangaan. En niet alleen maar zenden.

Wil je meer weten over effectief en efficiënt werken met meerdere social media platformen? Webcare nodig voor jouw klantenservice? Neem contact op en bel +31 6 11210036 voor meer informatie!

Interactie

Om deze interactie voor elkaar te krijgen is het noodzakelijk om online aanwezig te zijn. Natuurlijk niet 24/7 maar wel zodanig dat je het contact behoud met jouw volgers, fans, social influencers en/of (potentiële) klanten.

Inzicht in Social influencers

Het is ook fijn om inzicht te krijgen in details. Om te weten wie jouw grootste fans zijn. Of wie de social influencers in jouw branche of werkveld zijn. Zodat je die kunt volgen en op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen. En tegelijkertijd kun je deze social influencers wellicht inzetten voor jouzelf. Zodat ook jij weer een influencer kunt zijn voor anderen.

social influencers social pepper

Media Monitoring

Met de monitoring tool OBI4wan kan ik overzichten maken die mij laten inzien wie in mijn branche de (top) social influencers zijn.

In het cirkeldiagram hierboven is door de verschillende kleuren en door de grootte duidelijk te zien welk account invloed heeft, vaak wordt genoemd, veel heeft gepubliceerd, etc. De opbouw van het cirkeldiagram is daarbij afhankelijk van de precieze zoekfunctie die je instelt. Je kunt op zeer specifieke onderwerpen zoeken waardoor je een gedetailleerde inkijk krijgt.

Ik kan de verkregen informatie gebruiken voor mijn marketing strategie. Je kunt hierbij zowel de insteek nemen om influencers te zoeken in jouw werkveld of om jouw eigen (top) fans in kaart te brengen op door jou gekozen (zoek)woorden.

Wie zijn jouw fans?

Als je door dit overzicht weet wie jouw fans zijn dan kun je daar tactisch mee omgaan door jouw grootste fan(s) eens een cadeau aan te bieden. Of om ze uit te nodigen om te bloggen op jouw website. Of nodig ze uit in jouw bedrijf voor een bezichtiging!

Monitoring voor social media. Interesse?

Zoals je ziet biedt media monitoring vele mogelijkheden. Wil je een demo zien om een indruk te krijgen? Of wil je meer informatie over hoe je de tool kunt inzetten voor jouw social media activiteiten? WhatsApp of +31 6 11210036. Natuurlijk kun je ook een mail sturen.