Reacties in je WordPress website. Hoe en wat?
Als je (nieuws)berichten plaats Blogs in je WordPress website dan is de kans aanwezig dat je reacties van bezoekers gaat krijgen. Je krijgt hiervan altijd een bericht/mail op het e-mail adres dat je hebt ingesteld voor jouw WordPress website (onder Instellingen > Algemeen > Administratie e-mail adres). Maar die reacties in je WordPress website, wat kun en doe je er nu mee?
Als je bent ingelogd in je WordPress website (zie hier hoe je dat doet), dan ga je aan de linkerkant in de menubalk van WordPress naar “Reacties”. Klik hier op en je ziet welke reacties je hebt ontvangen op jouw berichten. Bij elk bericht kun je:
- de reactie weigeren,
- de reactie beantwoorden,
- de reactie (snel)bewerken,
- als spam aangeven/markeren of
- weggooien in de prullenbak.
Reacties in je WordPress website. En nu?
Als je conclusie is dat het bericht daadwerkelijk van een mens is en niet van een (ro)bot, dan kun je besluiten om de reactie te beantwoorden. Tenslotte wil je interactie bereiken op je website. Is het spam, markeer het dan als spam of gooi het in de prullenbak. Als je een reactie in de prullnebak gooit is deze nooit helemaal weg maar kun je die altijd nog terugplaatsen vanuit de prullenbak.
Is de reactie ongewenst (bv door het taalgebruik) dan kun je eveneens zelf besluiten hoe je er mee omgaat. Keus genoeg als het gaat om de reactiemogelijkheden!
Bekijk ook deze video op het YouTube kanaal van Social Pepper. Hierin zie je direct de uitleg van dit bericht.
Heb je nog andere vragen over WordPress, jouw website of webshop of heb je behoefte aan een WordPress workshop in 2020? Zodat ook jij bovenstaande vragen (en meer) kunt beantwoorden voor jezelf? Neem gerust contact op of laat een reactie achter onder dit blog. Thanks!