Dit is een blog van Social Pepper

Mijn kapotte smartphone en twitter

achtergrond-website-2

Twitter is een mooi medium. Voordat ik het inzette bij mijn uitdaging met een bank, had ik een smartphone van Franse makelij gekocht bij een webshop. Helaas bleek mijn telefoon niet optimaal te werken. Als ik belde of werd gebeld kon niemand mij horen. En das best lastig bij een telefoon.

smartphone en twitter -2

De desbetreffende webshop gebeld (garantie was gelukkig nog geldig) en ik kon mijn telefoon insturen om te laten repareren. Dit hebben we natuurlijk netjes gedaan. De telefoon kwam “gerepareerd” terug. Uh, alleen kon nog steeds niemand mij horen. Tsja, dan ga je toch twijfelen aan de service vooral omdat de smartphone een goeie 6 weken onderweg was geweest. Ik begon mijn geduld al te verliezen.

Helaas bleek er geen andere mogelijkheid dan de telefoon opnieuw in te sturen ter reparatie. Ook na deze “reparatie” kwam de telefoon met hetzelfde euvel terug. En toen was voor mij de maat vol. Geen emails meer over hoe dit toch kon en waarom ik geen nieuwe telefoon kon krijgen omdat alles nog plaatsvond binnen de garantie.

We are going public! Tijd om twitter in te schakelen. Tweets verstuurd naar de webshop en naar de consumentenbond waar ik lid van ben. Eerste resultaat was dat er een soort van aanbieding werd gedaan vanuit de webshop. Ik kon een andere (met minder capaciteiten) smartphone krijgen en een tegoed voor een besteding bij de webshop. Net alsof ik daar nog iets wilde kopen na twee mislukte reparaties. Nog maar eens de consumentenbond om advies gevraagd door de inzet van twitter. Lekker alles openbaar. Ik houd wel van openheid en transparantie.

smartphone en twitter-1

Ik kreeg nog extra advies van de consumentbond en besloot toen een artikel op hun forum te plaatsen over de service van de desbetreffende webshop. Dat vond de webshop niet zo leuk. Maar toen de consumentenbond daarna ging emailen met de directeur van de webshop was het zo geregeld. Netjes geld teruggestort gekregen en alles binnen twee weken geregeld.

Met dank aan de openbaarheid van twitter en met behulp van de consumentenbond zijn we er uiteindelijk uitgekomen. Gelukkig. Na 4 maanden ploeteren, dat wel.

4 reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *