Iets meer dan een half jaar geleden waren mijn vriendin en ik zover om onze hypotheek te vernieuwen in verband met het aflopen van onze rentevaste periode. Dus maar even bellen met “de bank” om een afspraak te maken met een hypotheekadviseur.
Twitter account inzetten
Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan en een “terugbelfunctie” te hebben gebruikt (die zette me weer lekker in dezelfde wachtrij) besloot ik maar eens een social media tool in te zetten die meestal een stuk beter werkt: mijn Twitter account. En ja hoor, al vrij snel kwam er een reactie met excuses voor de lange wachttijd. Ik kreeg eveneens een ander telefoonnummer, waar ik deze keer daadwerkelijk een afspraak kon maken voor de volgende dag. Yes!
Het hypotheekadviesgesprek verliep voorspoedig en we kregen zelfs complimenten vanwege onze gedegen voorbereiding. Daarna kwam de vraag of we nog feedback hadden. Ik dacht het wel. Na input te hebben gegeven vertelde ik ook hoe fijn ik het vind dat er tegenwoordig media zoals Twitter zijn. Dat geeft mij namelijk als individuele consument het gevoel dat er nu wel een keer naar me wordt geluisterd i.p.v. dat ik word behandeld als een onnozel nummer Natuurlijk heeft dit te maken met het feit dat je publiekelijk aan het ‘praten’ bent met elkaar. Dat maakt zelfs de grootste organisatie kwetsbaar.
Toch maar geen twitter?
Toen we er zo over aan het praten waren werd er aangegeven dat er behoefte was om eens wat dieper in de mogelijkheden van Twitter te duiken. Helaas hebben we nooit samengewerkt en tot op heden is er ook geen lokaal Twitter account (van andere lokale vestigingen zijn deze er overigens wel). Helaas, ik ervaar dat als een grote gemiste kans want de inzet van Twitter had zeker kansen, leads en service voor de klanten opgeleverd van en voor deze bank.
Ik heb er nog over gebeld, ge-smst en gewhatsappt, maar zonder resultaat. Misschien had ik toch nog een tweet moeten sturen…
De volgende keer: Het grote avontuur met mijn Alcatel smartphone!
Groeten,
Richard