YES! Je hebt de geheime sidearea ontdekt.

Wist je dat:

- We doneren aan een goed doel na uitvoer van een project?

- Deze website bestaat uit meer dan 125 pagina's?

- We in 1 week een compleet nieuwe website kunnen ontwikkelen? Maar dat ook doen in 8 tot 12 weken?

- Je ons snel kunt bereiken via +31 6 11210036 | [email protected] ? (tussen 09.00 en 17.30 uur)

Foutmelding in website: Altijd doorvragen naar details

Mijn klant zegt dat er een foutmelding in de website zit

De laatste paar weken komt het zo nu en dan voor dat een opdrachtgever belt en aangeeft: “Er was net een klant die belde en die zei dat de website een foutmelding gaf. Zou jij er aub naar kunnen kijken? Want het zou fijn zijn als dat snel wordt opgelost.”

Dit soort dingen kunnen natuurlijk gebeuren met websites. En goed als we er snel bij zijn om het te herstellen. Als ik bovenstaande vraag hoor of zie in een mail, dan stel ik direct een volgende vraag.

Social Pepper verkoopt kant-en-klare WordPress oplossingen in de webshop. Kijk hier welke pakketten aanbieden.

Wat was precies de foutmelding die de klant te zien kreeg?

Ik wil graag weten om wat voor een foutmelding het ging. Dat maakt het proces van de fout vinden en herstellen een stuk efficiënter. Ik vraag dan aan de opdrachtgever: Welke foutmelding in de website kreeg jouw klant te zien? En dan merk je dat het al wat lastiger wordt. Er zijn meestal geen details voorhanden. En dat betekent maar 1 ding: De fout proberen te reproduceren.

Dus, hop, inloggen in de website en aan de slag. Regelmatig blijkt dan dat er technisch gezien niets misgaat. En dat de website 100% functioneert. Geen wit scherm, geen WordPress plugins die botsen door een update, geen gehackte website, niets van dat. Het enige dat ik dan kan teruggeven aan de opdrachtgever is dat het aan mijn kant allemaal netjes werkt. De opdrachtgever kan dan zelf ook nog checken op zijn/haar computer of de website normaal functioneert.

Doorvragen

Als blijkt dat alles okee is dan blijft de vraag over of er nu echt een foutmelding was. En wat de oorzaak was. Wellicht viel de wifi weg, ging er iets mis in de browser van de websitebezoeker of (in het geval van een webshop) was het voor een onervaren online shopper even lastig om door het aankoopproces te gaan. In ieder geval is van belang om proberen te achterhalen wat nu echt de foutmelding was. En of het wel een foutmelding bleek te zijn of een actie van de websitebezoeker. Dus krijg je de feedback dat er iets aan de hand is met je WordPress website, vraag dan altijd als eerste wat er zichtbaar was op het beeldscherm. Wellicht kun je zelfs vragen voor een schermafdruk waardoor het probleem snel verholpen kan worden.

Heb je vragen?

Heb je hulp nodig bij het updaten van je WordPress website? Of heb je andere vragen over WordPress, jouw website of webshop? Zodat ook jij bovenstaande vragen (en meer) kunt beantwoorden voor jezelf? Neem gerust contact op of laat een reactie achter onder dit blog. Thanks!